Wij gaan bouwen, verbouwen en uitbreiden

De gebouwen van campus Waterbaan, campus Rochus en van stedelijke basisschool De Octopus worden gedeeltelijk afgebroken, heropgebouwd, gerenoveerd en uitgebreid. Ze worden volledig opgewaardeerd om aan de huidige onderwijsvisie, energieprestatie-, veiligheids-, toegankelijkheids- en comforteisen te voldoen. Er wordt geïsoleerd, de technieken worden volledig vervangen, de speelplaatsen worden vergroend en vernieuwd. De stedelijke basisschool zal na de verbouwingen verhuizen naar de site van onze huidige campus Rochus. De vernieuwde gebouwen van De Octopus zullen geïntegreerd worden in campus Waterbaan.

Op de site Gallifort aan de Bosuil bouwen we een gloednieuwe campus, met sporthal, voor verschillende opleidingen uit het domein Land- en Tuinbouw. De studierichtingen Natuurwetenschappen, Biotechnische en Biotechnologische Wetenschappen én nieuwe studierichtingen zoals o.a. Plant, Dier & Milieu zullen hier onderdak vinden.

Bouwen en verbouwen gaat natuurlijk niet zonder ongemakken. Daarom verhuisde de 3e graad doorstroom (aso), de 2e en 3e graad dubbele finaliteit (tso) / arbeidsmarktgericht (bso) tijdelijk naar de Lange Klarenstraat in het centrum van Antwerpen. De eerste graad B-stroom verhuisde naar campus Waterbaan.

Na de verbouwing zullen alle studierichtingen gegroepeerd worden op een grotere, volledig vernieuwde campus Waterbaan en de spiksplinternieuwe campus op de Gallifort site.

Site Waterbaan plan